fredag 25 januari 2008

innan allt försvinner

Jag skulle önska att tanken var klar,
men du kan le så att jag smälter.
Det blod som jag trodde var stilla, fick du att rinna.
Har du hittat rätt? Kan du höra ditt skratt?

Vad du anförtror åt mej, ska jag anförtro åt dej...

Du är resan som jag velat ska ta fart.
Du är början på nått nytt och nånting underbart.
Jag har vandrat som en vilsen stenstaty.
Jag har vart på rymmen utan någonstans att fly.
Det här är slutet på den resan och
början på en ny, med dej, för mej..

Jag vill inte binda dej och styra dej eller hindra dej.
Jag vill bara ta din hand och kyssa dina läppar.
Jag säger kom!

Här är livet, här är världen vi ska leva i.
Vi, och alla duvorna på marken..

1 kommentar:

Tobias Thuresson sa...

Ang. Bloggkommentar:

Ja, det är ju din favoritfilm :-)

Allt bra förresten? Hörde att du fått jobb.
/T