fredag 19 februari 2010

nystart

...känner för att blogga lite igen.

Läser många olika bloggar vilket är kul och får mig att bli sugen på att använda bloggen igen. Visserligen vet jag inte om det är någon där ute i världen som läser det jag skriver samtidigt spelar det ingen roll...

Nystart är det också i det verkliga livet...har ganska nyligen flyttat, underbart! För två veckor sedan tog jag även tag i mig själv, min kropp, min själ, mitt hjärta. Målet är att till sista juli bli piggare, gladare och minst 10 kg lättare.. Började även träna i veckan på Friskis & Svettis här i närheten. Ska träna 3 gånger i veckan, vilket innebär löpband och styrketräning. Måste träna upp rygg, axlar, mage och armar..

Att jag sätter datumet den sista juli beror på att min vän gifter sig då och jag kan unna mig en fin klänning...måste ju locka med nått extra.

Jag har valt den så kallade "njutningsmetoden" med andra ord LCHF, lågkolhydratkost. Det verkar passa mig riktigt bra faktiskt, ska bli intressant att se vad vågen visar nästa vecka.. Metoden till ära blir det lax och ugnsgratinerad broccoli om en stund. Kan inte riktigt förstå att jag ska kunna gå ner i vikt genom att äta allt jag älskar kött, ost och sås.. Knepet är att alla ingredienser ska innehålla mindre än 5 g kolhydrater, inget som växer under jord är tillåtet, gröna nyckelhål ska ses som gift, smör istället för margarin.. Helt galet!

Läs mer på http://www.lchfrecept.com om du är intresserad

Inga kommentarer: